مدت زمان یادگیری پایتون چقدر است؟

مدت زمان یادگیری پایتون
مقالات پایتون
مدت زمان مطالعه : دقیقه
  • 0 نفر پسندیدند
  • ذخیره کردن
  • 2085
فهرست
  • تعریف زبان برنامه‌ نویسی پایتون
  • دلیل یادگیری پایتون
  • مدت زمان یادگیری پایتون
  • راه های کاهش مدت زمان یادگیری پایتون
  • سخن پایانی

مدت زمان یادگیری پایتون چقدر است؟

هرگاه صحبت از برنامه نویسی می‌شود، نام زبان پایتون نیز همراه می‌شود. مدت زمان یادگیری پایتون چقدر است؟ چرا باید پایتون یاد بگیریم؟ اینها سوالاتی است که اکثر علاقه مندان به برنامه نویسی مطرح می‌کنند. در دنیای امروز، تحلیلگران داده و دانشمندان داده کسانی هستند که اکثر شرکت‌ها به دنبال آن هستند. دانشمندان داده زبان پایتون را به دیگر زبان های برنامه نویسی ترجیح می‌‎دهند.

بنابراین، اگر می‌خواهید یک دانشمند داده یا تحلیلگر داده شوید، پایتون زبانی است که می‌تواند به شما کمک کند به راحتی شغل خود را ارتقا دهید. IBM پیش بینی کرده بود که تا سال ۲۰۲۰ تقاضا برای دانشمندان داده تا ۲۸ درصد افزایش می‌یابد و نشان می‌دهد که آینده متعلق به زبان پایتون است، که به تقریب می‌توان گفت پیش بینی درستی نیز بود.

تعریف زبان برنامه‌ نویسی پایتون

در آینده فرصت‌های زیادی برای برنامه نویسان پایتون وجود دارد، اما قبل از یادگیری زبان، باید در مورد آن زبان بدانید. زبان پایتون توسط Guido van Rossum توسعه یافت و در سال ۱۹۹۱ منتشر شد. این زبان پس از نمایش تلویزیونی سیرک پرواز مونتی پایتون نامگذاری شده است. این زبان مبتنی بر برنامه‌ نویسی شی گرا است و برای توسعه نرم افزار، توسعه وب، ریاضیات، توسعه بازی، یادگیری ماشین و برنامه‌ نویسی سیستم استفاده می‌شود.

تعریف زبان برنامه‌ نویسی پایتون

این زبان را می‌توان در پلتفرم‌های مختلف مانند ویندوز، مک، لینوکس، رزبری پای استفاده کرد و نحو زبان با زبان انگلیسی با کمی دخالت ریاضی در آن یکسان است. زبان پایتون ساده‌ترین نحو را دارد و از این رو برنامه‌ها را می‌توان در خطوط کمتری نوشت. این زبان بر روی یک سیستم مترجم اجرا می‌شود، به این معنی که برنامه‌ها به محض نوشتن برنامه‌ها اجرا می‌شوند.

این زبان مجموعه بزرگی از فایل‌های استاندارد دارد. در پایتون، یک دستور با یک خط ساده تکمیل می‌شود، که در مقایسه با زبان‌های دیگر که در آن از سمیکالن یا همان نقطه ویرگول یا پرانتز برای تکمیل یک دستور استفاده می‌کنیم، بسیار آسان است. آخرین نسخه پایتون، پایتون ۳ است، اما پایتون ۲ اگرچه به روز نشده است، اما همچنان محبوبیت بیشتری دارد.

در ادامه مقاله مدت زمان یادگیری پایتون به بخش دلیل یادگیری آن می پردازیم:

دلیل یادگیری پایتون

یادگیری ماشینی به آرامی راه خود را به بخش‌هایی مانند بانکداری، بیمه، مراقبت‌های بهداشتی، خدمات تجاری و بازاریابی باز می‌کند و پایتون یک زبان استاندارد برای توسعه یادگیری ماشین است. بنابراین پایتون در دوره آینده امکانات زیادی ایجاد خواهد کرد.

بیشتر صنایع نیاز به جمع‌آوری و پردازش حجم عظیمی از داده‌ها با استفاده از علم داده دارند، که پایتون رایج‌ترین زبان برنامه نویسی است. حتی در پشت برنامه‌هایی مانند یوتیوب، اینستاگرام و اسپاتیفای که بیشتر شما در این دوره قرنطینه بیشتر وقت خود را صرف آن می‌کنید.

به گفته برنامه نویسان، این زبان عالی برای هر کسی است که به تازگی برنامه‌ نویسی را شروع کرده است؛ زیرا زبان و نحو آن بسیار ساده است. امروزه برترین دانشگاه‌های جهان، پایتون را به عنوان اولین زبانی که در دوره‌های علوم کامپیوتر خود تدریس می‌کنند، قرار داده‌اند.

پایتون در مقایسه با زبان‌های دیگر ساده است، اما وقتی صحبت از حرفه یک برنامه‌نویس می‌شود، می‌تواند بسیار موثر باشد. اگر یک برنامه‌نویس هستید، زبان یکی از ضروری‌ترین مهارت‌های حرفه‌ای است که باید در CV خود داشته باشید.

متوسط حقوق یک دانشمند داده معمولی ۱۰۰۰۰۰ دلار در سال و متوسط حقوق یک تحلیلگر داده ۶۵۴۳۲ دلار است. بزرگترین مزیت پایتون این است که می‌توانید برای یک شرکت آمریکایی کار کنید بدون اینکه واقعاً در آمریکا باشید.

علم داده رشته بسیار جدیدی است و به همین دلیل می‌توانید به استخدام‌های زیادی در این زمینه امیدوار باشید و کلید تبدیل شدن به یک تحلیلگر داده خوب این است که به زبان پایتون تسلط داشته باشید. حتی اگر در یک شغل برنامه‌ نویسی کار نمی‌کنید، یادگیری پایتون می‌تواند مانند یک مهارت اضافی باشد که می‌توانید از آن برای آسان کردن کار فعلی خود استفاده کنید.

مدت زمان یادگیری پایتون

مدت زمان یادگیری پایتون

مدت زمان یادگیری پایتون بستگی به برنامه شما دارد، زیرا اکثر برنامه نویسان می‌گویند که می‌توانید در عرض دو ماه کدنویسی را یاد بگیرید، اما به شرطی که کاملاً به زبان متعهد باشید و هر روز زمان معقولی را به برنامه‌ نویسی اختصاص دهید.

اصول اولیه زبان پایتون را می‌توان در یک ماه کامل کرد. اما برای تسلط بر زبان در دو ماه باید دو ماه از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر برنامه ریزی کرد که کار سختی است.

گزینه دیگر این است که پنج ماه برای یادگیری پایتون وقت بگذارید که برای برنامه‌ نویسی به دو ساعت در روز نیاز دارد. این گزینه برای کارمندان تمام وقت و برای دانشجویان مناسب است. اکنون که همه در قفل هستند بهترین زمان یادگیری پایتون است. مهم است که به طور عمیق در زبان کاوش کنید و سعی کنید ۱۰۰٪ توجه خود را به آن معطوف کنید.

اگر خود آموخته باشید و یادگیری پایتون را از سطح پایه شروع کنید، بسته به توانایی همه افراد در درک، حدود یک سال و نیم طول خواهد کشید. در مورد اینکه آیا می‌توانید خوب مطالعه کنید، این به درک خود شما بستگی دارد. همه چیز به خصوص مدت زمان یادگیری پایتون نیز به  مطالعه می‌کنید، بستگی دارد.

البته، اگر با زبان‌های برنامه‌ نویسی دیگر تجربه دارید، شروع کار بسیار سریع است: نوشتن چند برنامه ساده برای زبان پایتون ۲ تا ۳ ماه طول می‌کشد.

چه مبتدی باشید و چه دوست با پایه خاصی، باز هم داشتن یک فرد با تجربه برای تدریس به تنهایی بسیار خوب است، به خصوص از ابتدا که اساساً در ۵ ماه قابل یادگیری است.

هر دانشی برای شروع اولیه و نسبتاً سریع است و رسیدن به یک برنامه خوب زمان می‌برد. این یک فرآیند تدریجی فشرده است.

برای تسلط بر هر زبان برنامه نویسی، باید تجربه زیادی را جمع آوری کنید، مشکلات پیچیده مختلف را حل کنید، کد منبع دیگر کاربران را ببینید و تقسیم کد خود را به اشتراک بگذارید. این فرآیند می‌تواند بر تمام جنبه‌های پایتون تسلط داشته باشد. از همان ابتدای برنامه‌ نویسی باید به کدنویسی، تمرین، اصلاح و تعمیم تجربه خود ادامه دهید و سپس می‌توانید به برتری و تسلط برسید.

راه های کاهش مدت زمان یادگیری پایتون

راه های کاهش مدت زمان یادگیری پایتون

1_برای اینکه در کدنویسی استاد شوید، باید هر روز کدنویسی کنید، مهم نیست به چه زبانی کدنویسی می‌کنید. کدنویسی را در برنامه روزانه خود بگنجانید؛ زیرا اگر هر روز کدنویسی کنید، به تدریج در کدنویسی مهارت خواهید یافت. با ۲۵ دقیقه برنامه ریزی روزانه شروع کنید و بعد از یک هفته به آرامی افزایش دهید. این خود در کاهش مدت زمان یادگیری پایتون برای شما موثر خواهد بود.

2_ سعی کنید با جامعه‌ای از توسعه دهندگان پایتون همکاری کنید، این به شما کمک می‌کند روی هدف خود در مدت زمان یادگیری پایتون تمرکز کنید. همچنین به شما کمک می‌کند تا در مورد مشکلاتی که در حین برنامه‌ نویسی با آن مواجه هستید، صحبت کنید.

3_ سعی کنید وارد یک مسابقه علم داده شوید که در آن فرصت رقابت با برنامه نویسانی مانند شما را وجود داشته باشد.

اگر میخواهید پایتون را کامل یاد بگیرید و از صفر صفر شروع کنید همین الان وارد لینک زیر شوید: 

دوره مقدماتی پایتون

4_ زمانی که شروع به نوشتن کد می‌کنید، خطاهای زیادی در برنامه شما ظاهر می‌شود، پس کلمه به کلمه برنامه خود را مرور کنید و سعی کنید خطا را پیدا کنید. با این کار شما با ارورها و خطاها به مرور زمان آشنا شده و به تدریج روش حل انها را می‌یابید.

5_ برنامه‌ نویسی جفتی را امتحان کنید، جایی که یک نفر کد را می‌نویسد و درایور نامیده می‌شود، در حالی که فرد دیگر برای هر مشکلی که در کد پیش می‌آید، راه حلی پیدا می‌کند و همچنین کد را بررسی می‌کند، به آن‌ها Navigator می‌گویند. هر کسی را پیدا کنید که بتوانید برنامه را با او جفت کنید. شما دو نفر به جابه‌جایی موقعیت‌های خود بین یکدیگر ادامه می‌دهید، که به شما کمک می‌کند تا تجربیات زیادی کسب کنید.

6_ وقتی با ساختارهای داده اولیه، برنامه نویسی شی گرا و کلاس‌های نوشتن راحت هستید، وقت آن رسیده است که روی برخی پروژه‌ها کار کنید و شروع به ساختن چیزی کنید. وقتی شروع به استفاده از پایتون برای ساختن چیزی می‌کنید، می‌توانید زبان را بهتر درک کنید. برخی از پروژه‌هایی که می‌توانید روی آن‌ها کار کنید یک بازی حدس زدن، یک برنامه ماشین حساب ساده و یک شبیه ساز تاس انداختن است.

رعایت این موارد می‌تواند مدت زمان یادگیری پایتون را کاهش داده و مهارت شما را در زمان کمتر ارتقا دهد.

فرآیند و مراحل یادگیری تکنیک‌های برنامه‌ نویسی پایتون در اینجا هم برای خودآموزی و هم برای یادگیری توصیه می‌شود.

اول، اهداف یادگیری را روشن کنید.

صرف نظر از اینکه چه دانشی کسب می‌شود، باید درک روشنی از اهداف یادگیری وجود داشته باشد.

فقط از این طریق می‌توانیم به حرکت رو به جلو به سمت هدف، اجتناب از انحرافات، بهبود مداوم در روند یادگیری و لذت بردن از روند و کاهش مدت زمان یادگیری پایتون ادامه دهیم.

دوم، دانش اولیه پایتون

  1. بدانید پایتون چیست و چه کاری می‌توان انجام داد؟
  2. بدانید متغیرها، الگوریتم ها، مفسرها چیست؟
  3. انواع داده‌های پایه پایتون
  4. نحوه کار با لیست‌ها و تاپل‌ها
  5. روش‌های پردازش رشته‌ها
  6. روش اولیه کار با دیکشنری

قبل از رفتن به مرحله بعد می‌توان کمی به موارد فوق تسلط داشت، اگر نمی‌دانید می‌توانید به کتاب و یادداشت‌ها مراجعه کنید.

سوم، با شرایط پایتون، حلقه‌ها و دستورات اجرایی مربوطه آشنا شوید.

هر دانشی از دانش اولیه آن کمی خسته کننده است و اکنون می‌توانیم کارها را در سطح منطقی انجام دهیم. استفاده از این عبارات مانند if ،else ،elif ،while ،for ،continue ،break و درک لیست و همچنین مدیریت استثنا در برنامه را بیاموزید.

چهارم، شناخت شیء (OOP)

مواجهه با شی OOP، ساختار برنامه سطح بالاتر پایتون، استفاده مجدد از کد برای جلوگیری از افزونگی کد، بسته‌بندی کد، پارامترهای تابع، محدوده و غیره.

کلاس‌ها می‌توانند به ما در کاهش زمان توسعه و افزایش راندمان برنامه نویسی کمک کنند که برای پروژه‌های بزرگ و متوسط بسیار مهم است.

پنجم، تمرین طراحی

در این مرحله، باید تمرین کنیم تا خطاها و استثناهایی را که در فرآیند با آن مواجه می‌شویم، پیدا کرده و مدیریت کنیم، همچنین در صورت بروز مشکلات، اینترنت را جستجو کنیم.

سخن پایانی

در پایان مقاله مدت زمان یادگیری پایتون ، پایتون زبانی است محبوب و پرطرفدار که چند منظوره نیز می‌باشد. از آنجایی که نحو ساده تری نسبت به دیگر زبان های برنامه نویسی دارد، می‌توان گفت مدت زمان یادگیری پایتون نسبت به دیگر زبان ها کمتر خواهد بود. البته باید توجه داشت که در زمان یادگیری پایتون، برای هر زبان یا هر چیز دیگری، معیار های زیادی از جمله وقت روزانه ای که صرف یادگیری می‌کنید، تلاش، تکرار و تمرین، برنامه ریزی و … در مدت زمان یادگیری پایتون موثر است. امیدواریم این مطالب و راهکارها مدت زمان یادگیری پایتون، این زبان محبوب، را برای شما کاهش داده و در کوتاه ترین زمان به آن مسلط شوید.

سوالات متداول:

مدت زمان یادگیری پایتون چقدر است؟

با توجه به سادگی نحو و سینتکس زبان پایتون، با برنامه‌ریزی منظم، می‌توانید مدت زمان یادگیری پایتون را به سه ماه کاهش دهید.

چگونه می‌توان پایتون را سریع تر یاد گرفت؟

اگر در روز ساعت بیشتری را برای یادگیری و تمرین پایتون اختصاص دهید و البته علاقه و انگیزه بیشتری داشته باشید مدت زمان یادگیری پایتون بسیار کوتاه تر می شود و آن را در مدت کوتاه می آموزید.

 

 

چه امتیازی به این مقاله میدهید

جالب نبود

متوسط

خوب

خیلی خوب

خیلی عالیه

مدیر سایت

نویسنده

مدیر سایت

دیدگاه ها
0 دیدگاه