افتتاح رسمی اولین کارسوق برنامه نویسی در یزد

اولین کارسوق برنامه نویسی در یزد
اخبار
مدت زمان مطالعه : دقیقه
  • 0 نفر پسندیدند
  • ذخیره کردن
  • 2666
فهرست

افتتاح رسمی اولین کارسوق برنامه نویسی در یزد

مراسم افتتاح رسمی اولین کارسوق برنامه نویسی در یزد روز چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ با حضور جمعی از مسئولین آموزش و پرورش، آکادمی همراه اول و مسئولین استانی و دانش آموزان متوسطه اول مدارس یزد برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه رسمی این رویداد که با محوریت استعداد یابی و مهارت آموزی در رشته ی تخصصی پایتون و با همکاری آکادمی همراه اول و سمپاد استان یزد در حال برگزاری است، سیدعلی کارآموز، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه نگاه ما توسعه فناوری دانش بنیان بر اساس رویکرد نوین آموزشی و پرورشی است، گفت: رویکرد آموزش و پرورش استان یزد جذب مشارکت سایر دستگاهها بوده که برگزاری این رویداد توسط آکادمی همراه اول نشان دهنده استمرار این رویکرد است.

وی برگزاری این رویداد در استان یزد را یک حرکت نو دانست و گفت: به دنبال آموزش برنامه نویسی به معنای جامع و کامل هستیم تا دانش آموزان استعداد خود را در این عرصه شناسایی کنند.

 

سیدعلی کارآموز، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در اولین کارسوق یزد

جناب آقای مهندس رضوی، مدیر استعدادهای درخشان استان یزد ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان رویداد، گفت: استان یزد خیلی خوش شانس بوده که آکادمی همراه اول میان استانهای کشور، استان یزد را برای برگزاری این کارسوق انتخاب کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: این رویداد فرصت خوبی برای بروز استعدادهای برتری که در مدارس استان یزد پراکنده شده اند، باشد.

رضوی افزود: بسیار خرسندم که علاوه بر دانش آموزان مدارس سمپاد، میزبان دانش آموزانی از مدارس دیگر استان در این رویداد هستیم.

مهندس رضوی، مدیر استعدادهای درخشان استان یزد در کارسوق یزد

میثم شوقی، مدیر دپارتمان دانش آموزی آکادمی همراه اول نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانش آموزان یزدی، گفت: آکادمی همراه اول به عنوان بازوی آموزشی همراه اول در اکوسیستم حوزه دیجیتال، در سه بخش کارآموزی، آموزش و دانش آموزی اقدامات مختلفی را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه آکادمی همراه با هدف حمایت از نخبگان و مستعدان علمی دانش آموزی، فعالیت های مختلفی ویژه علاقه‌مندان و مستعدین  در حوزه های متنوع فناوری دیجیتال انجام می دهد.

شوقی، ابراز امیدواری کرد: این کارسوق می تواند سرمنشآ اتفاقات تاثیر گذار و مهم در حوزه آموزش برنامه نویسی دانش آموزی باشد و انشالله با همکاری مسئولین استانی و نهادهای مختلف استان یزد، قدم های مستمر دیگری برای شناسایی استعدادها و مستعدین واقعی برداشته شود.

میثم شوقی، مدیر دپارتمان دانش آموزی آکادمی همراه اول در کارسوق یزد

 

محمد مشیری، دبیر علمی رویداد در ادامه نشست ضمن تبریک به دانش آموزان برای انتخاب شدن از میان ۳۰۰ دانش آموز شرکت کننده و ورود به دنیای آی تی، گفت: شرایط استان برای رشد و پیشرفت شما مهیا است و برای موفقیت در این مسیر باید تلاش کنید.

مشیری با بیان اینکه آکادمی همراه اول آماده حمایت از دانش آموزان مستعد در حوزه های مختلف است، گفت: برای این رویداد، زبان برنامه ریزی پایتون را به خاطر ساده بودن و بازی سازی را به دلیل جذاب بودن انتخاب کردیم

وی افزود: ویدیوهای تولید شده برای این رویداد در حد متوسط است و شما می توانید برای رشد بیشتر از مطالب قوی تری نیز استفاده کنید.

در ادامه دبیر علمی رویداد سوالاتی برای دانش آموزان حاضر در جلسه مطرح و به بهترین سوالات هدایایی اهدا کرد.

محمد مشیری، دبیر علمی رویداد در کارسوق یزد

الهه نخعی، مدیرعامل شرکت داده پردازان ورتا و دبیر اجرایی رویداد با بیان اینکه استان یزد همیشه در برنامه های علمی و آموزشی رتبه های برتر را کسب نموده، گفت: خوشحال هستیم که علاوه بر برتری در کنکور سراسری در حوزه فناوری هم اولین ها را در یزد اجرا می کنیم.

وی افزود: کارسوق برنامه نویسی برای اولین بار در استان یزد برگزار شده و امیدواریم الگوی خوبی برای استان های دیگر باشیم.

نخعی رویداد کارسوق را حاصل ماه ها تلاش و پیگیری در برگزاری کلاس های آموزشی و تولید محتواهای تخصصی دانست و گفت: حتی اگر در این رویداد استعدادی شناخته نشود باز هم برای شناخت توانمندی دانش آموزان و کمک به انتخاب رشته مناسب آنها، مفید است.

الهه نخعی، مدیرعامل شرکت داده پردازان ورتا در کارسوق یزد

مدیر اجرایی رویداد ضمن تشکر از آکادمی همراه اول و مسئولین آموزش و پروش استان، گفت: اولین کارسوق برنامه نویسی شامل کارگاه های حضوری، تیم سازی، منتورینگ و همچنین برگزاری چالشهای هوش و ریاضیات و …. است که از ۱۵ مرداد ماه آغاز شده و با اعلام تیم های برتر در ۲۴ شهریورماه به پایان خواهد رسید.

نخعی با بیان اینکه در مرحله اول آزمون ورودی تعداد ۱۰۰ نفر از شرکت کنندگان پذیرفته شده و به کارسوق راه پیدا کردند، گفت: محتوای آموزشی دوره در دسترس این دانش آموزان قرار گرفته و سپس هر هفته دانش آموزان به صورت حضوری با فرآیند تیم سازی و خلق ایده آشنا می شود و در صورت وجود اشکال در تمرین های داده شده با منتورهای خود به صورت حضوری صحبت کرده و اشکالات برنامه نویسی خود را حل می کنند

وی افزود: در مرحله سوم و نهایی دانش آموزان دانسته های خود را تکمیل و از بین موضوعات احتمالی یک موضوع را انتخاب کرده و به صورت گروهی یک بازی ارائه خواهند داد.

مراسم کارسوق برنامه نویسی در یزد

نخعی با اشاره به اینکه در روز اختتامیه، بازی ها در مرحله اول از نظر فنی بازبینی شده و در صورتی که بدون اشکال باشند ارائه می شوند، گفت: از بین ۲۵ تیم موجود ۱۰ تیم به عنوان برترین ها انتخاب شده و به مرحله اختتامیه راه پیدا می کنند .

وی افزود: در مرحله اختتامیه نیز سه تیم برتر با حضور داروان انتخاب شده و جوایز ساخت بهترین بازی ها و کارگروهی را دریافت میکنند

گفتنی است، در پایان مراسم از دانش آموزان حاضر در این نشست، با اهدای جوایزی از سمت آکادمی همراه اول تقدیر شد و دانش آموزان وارد کارگاه آموزشی تیم سازی شدند و با منتورهای آموزشی دوره آشنا شدند.

منتور های آموزشی در کارسوق برنامه نویسی یزد

چه امتیازی به این مقاله میدهید

جالب نبود

متوسط

خوب

خیلی خوب

خیلی عالیه

مدیر سایت

نویسنده

مدیر سایت

دیدگاه ها
0 دیدگاه