لیلی بقایی راد

لیلی بقایی
مطالب کاربردی
مدت زمان مطالعه : دقیقه
  • 0 نفر پسندیدند
  • ذخیره کردن
  • 1256
فهرست
  • مشوقان
  • فعالیت‌ها
  • الگوهای او
  • سخن پایانی

لیلی بقایی راد

لیلی بقایی راد، یک مدیر محصول مستقر در سانفرانسیسکو است که کار خود را در نیوزلند آغاز کرد و در سال ۲۰۰۳ بورسیه ای از ASB Bright Sparks دریافت کرد.او در سال ۱۳۶۳ در اصفهان متولد شد. او در کرایست چرچ در نیوزلند بزرگ شد و لیسانس مهندسی برق خود را از دانشگاه کانتربری نیوزلند گرفت پس از فارغ التحصیلی از لیسانس ، بورسیه یادبود ربکا لینچ به وی اعطا شد که به او این فرصت را داد تا در دانشگاه آیداهو تحصیل کند.

وی توانست کارشناسی ارشد مهندسی برق از دانشگاه آیداهو امریکا را بگیرد گرفت. بقایی علاوه بر دکترای مهندسی برق دارای گواهی کارآفرینی از دانشکده بازرگانی استنفورد آمریکا است. پس از فارغ التحصیلی از لیسانس ، بورسیه یادبود ربکا لینچ به وی اعطا شد که به او این فرصت را داد تا در دانشگاه آیداهو تحصیل کند.

مشوقان

او در مورد معلم فیزیک خود ، اقای بالچور می گوید: آقای باچلور یک کارگاه الکترونیک راه اندازی کرد که در آن ما از کیت ها برای ساخت وسایل کوچک مانند سیستم های اعلام سرقت استفاده می کردیم و او تا دیر وقت می ماند تا به هر طریقی که می توانست به ما کمک کند. اقای بالچور او را به سمت فناوری  و نوآوری راهنمایی کرد.

لیلی بقایی می گوید: وقتی در مدرسه وارد فیزیک شدم ، اعتماد به نفس کافی برای شروع شرکت در مسابقات مختلف مانند  Brights Sparks را پیدا کردم.” او در دوران دبیرستان وارد مسابقه Brights Sparks شد و در سال ۲۰۰۳ بورس تحصیلی را برای کمک به تأمین هزینه تحصیلات عالی خود کسب کرد.

فعالیت‌ها

“لیلی بقایی راد” به مدت ۲ سال و طی سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ مدیر محصول شرکت گوگل بود. وی از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۱۸ مدیر ارشد محصول در فیسبوک بود و در آنجا به بهبود و پیشرفت فناوری ویدئوی زنده و جستجوی رسانه متمرکز بود اما هم اکنون وی مدیر ارشد محصول در “اینستاگرام” است. لیلی علاوه بر علاقه مندی به کار در شرکت های بزرگی مانند “فیسبوک” و “گوگل”، به کارآفرینی اجتماعی باز علاقمند است لیلی از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ «۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴» بعنوان مدیر ساخت بخش کروم و مدیر محصول بخش اندروید شرکت مایکروسافت فعالیت کرده هست.

بعد از آن به شرکت «یاهو» رفت و بعنوان رهبر بخش مدیریت محصول یاهو کارش را شروع کرد. او از یک سال پیش بعنوان مدیر محصول ارشد در شرکت فیسبوک کار می‌کند و مسئول جست و جوی رسانه ای «تصویر، فیلم و…» هست.

لیلی بقایی در حال حاضر مدیر محصول Search در فیس بوک است. او در مورد نقش خود می گوید: “شما به عنوان مدیر محصول ، مسئول ویژگی هایی هستید که باید در محصول شما ،در آینده و زمان انتشار منتشر شود. شما مانند کاپیتان کشتی هستید ، باید از همه اعضای تیم کمک بگیرید و تصمیم بگیرید که چگونه کشتی را با موفقیت هدایت کنید. “

الگوهای او

لیلی بقایی اظهار می کند که در بزرگسالی اش الگویی از بین زنان در علم نداشت. “من واقعاً قهرمان نداشتم. الگوهای زیادی برای دختران در زمینه های فنی وجود ندارد. این معضل جالبی است که امیدوارم روزی برطرف شود. “  اما با پیشرفت حرفه ای ، او الگوهایی را در برخی از بزرگترین شرکت های فناوری جهان پیدا کرده است.

لیلی بقایی گفت که الگوهای او یاهو هستند! مدیرعامل ماریسا مایر ، مدیر عامل فیس بوک شریل سندبرگ و مدیرعامل YouTube سوزان ووجیچی. وی در توصیه خود به دختران جوان که مایل به ورود به فضای نوآوری هستند می گوید: “دختران از لحاظ تاریخی از رفتن به سمت ریاضیات و فیزیک خجالتی بوده اندهنگام صحبت با ASB Bright Sparks ، . من زنان زیادی را دیده ام که در زمینه فناوری عالی هستند. من فکر می کنم کلیشه مردانه برای مهندسی ، فناوری و علم اشتباه است. خودتان به آن توجه کنید و تصمیم بگیرید که آن را دوست دارید یا نه. “

سخن پایانی

در پایان، می‌توان گفت که لیلی بقایی راد به عنوان مدیر محصول فیسبوک، نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در توسعه و بهبود این شبکه اجتماعی داشته است. با توجه به تجربه و دانش فنی قوی خود، او توانسته است راهبردها و استراتژی‌های مناسب را برای بهبود کارکرد و عملکرد فیسبوک پیدا کند.

چه امتیازی به این مقاله میدهید

جالب نبود

متوسط

خوب

خیلی خوب

خیلی عالیه

مدیر سایت

نویسنده

مدیر سایت

دیدگاه ها
0 دیدگاه