10 کاربرد پایتون در سال 2023

کاربرد پایتون
مقالات پایتون
مدت زمان مطالعه : دقیقه
  • 0 نفر پسندیدند
  • ذخیره کردن
  • 1186
فهرست
  • دلیل محبوبیت پایتون
  • کاربران پایتون
  • دلیل یادگیری پایتون
  • مدت زمان یادگیری پایتون
  • کاربرد پایتون
  • سخن پایانی

10 کاربرد پایتون در سال 2023

بهتر است برخی از کاربرد پایتون را بدانید، چرا که پایتون یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین زبان‌های برنامه نویسی در حال حاضر است. پایتون علاوه بر توسعه وب و نرم افزار، برای تجزیه و تحلیل داده ها، یادگیری ماشین و حتی طراحی استفاده می‌شود. زبان برنامه نویسی پایتون فرآیند توسعه نرم افزار را آسان می‌کند. پایتون یکی از این زبان‌های است که به عنوان پرسودترین و مهیج ترین زبان برنامه نویسی عنوان شده است. بر اساس یک نظرسنجی مشخص شده است که پایتون زبان پایه کد نویسی بیشتر از 80 درصد از توسعه دهندگان است.

پایتون در زمینه یادگیری ماشینی، علم داده و نوآوری هوش مصنوعی پیشرو بوده است. دلیل اصلی این امر، کتابخانه‌ها و چارچوب‌های گسترده آن است که این فرآیند را تقویت می‌کند. بیایید قبل از بررسی کاربرد پایتون درک کنیم که چه چیزی باعث محبوبیت پایتون شده است.

پایتون

دلیل محبوبیت پایتون

بر اساس شاخص TIOBE که میزان پرطرفدار بودن زبان‌های برنامه نویسی را اندازه گیری می‌کند، پایتون سومین زبان برنامه نویسی مورد علاقه در دنیا است که تنها پس از جاوا و C قرار دارد.

دلایل بسیاری برای فراگیر بودن پایتون وجود دارد که عبارت اند از:

  • سهولت استفاده از پایتون
  • خواندن و درک پایتون تقریباً آسان است.
  • پایتون یک زبان منبع باز است (هر کسی می‌تواند از پایتون برای کد نویسی استفاده کند.)
  • تطبیق پذیری آن برای حل مسائل مختلف.

کاربران پایتون

تعجب می‌کنید اگر بدانید که چه کسانی از پایتون استفاده می‌کنند، درک خواهید کرد که بسیاری از بزرگ‌ترین سازمان‌های دنیا از پایتون به یک شکلی استفاده می‌کنند. از تعدادی از کاربرد پایتون در شرکت‌های بزرگ که احتمالا اسم آن را شنیده‌اید؛ ناسا، گوگل، نتفلیکس، اسپاتیفای از برنامه نویسی پایتون که برای کمک به تقویت خدمات خود استفاده می‌کنند، می‌توان اشاره کرد.

دلیل یادگیری پایتون

جدا از سهولت استفاده و تطبیق پذیری که در بالا گفته شد، چندین دلیل خوب برای یادگیری پایتون وجود دارد:

  • توسعه دهندگان پایتون مورد تقاضا هستند.
  • پایتون زبانی برای آینده است. به علت اینکه کاربرد پایتون در بسیاری از فناوری‌های جدید مثل هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و تجزیه و تحلیل داده ها به چشم می‌خورد، می‌توان گفت که این یک مهارت برای آینده است.

دلیل یادگیری پایتون

اگر که می‌خواهید پایتون را شروع کنید یا به دنبال تغییر شغل خود هستید، زبان پایتون می‌تواند یک مهارت اساسی برای کمک به شما باشد. می‌تواند منجر به شغلی مناسب با درآمد بسیار خوبی شود. اطلاعات نشان می‌دهد که متوسط ​​حقوق سالانه برنامه نویسی پایتون برای افرادی که مهارت‌های پایتون دارند، در بریتانیا تقریبا 65000 پوند است.

مدت زمان یادگیری پایتون

با توجه به مطالب گفته شده، پایتون در مقایسه با بسیاری از زبان‌های برنامه‌ نویسی نسبتاً ساده است. به این ترتیب، یادگیری اصول اولیه تنها در عرض 6 تا 8 هفته امکان پذیر است. البته دقت کنید که مدت زمان یادگیری بسته به تمرین و زمانی که برای آن برنامه ریزی می‌کنید.

کاربرد پایتون

شفاف است که پایتون یک مهارت مفید و کار آمد برای یادگیری است. زبان پایتون را می‌توانیم در موارد گفته شده استفاده کنیم:

  • هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

پایتون یک زبان برنامه نویسی پایدار، انعطاف پذیر و آسان است، که برای پروژه‌های مختلف یادگیری ماشینی (ML) و هوش مصنوعی (AI) بسیار عالی است.

در واقع، پایتون یکی از زبان‌های مورد علاقه در میان دانشمندان داده است و بسیاری از کتابخانه‌ها و بسته‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی پایتون در دسترس هستند.

  • تجزیه و تحلیل داده ها

یکی دیگر از زمینه‌های که به سرعت در حال افزایش است که از برنامه نویسی پایتون استفاده می‌کند. هنگامی که ما بیش از هر وقت دیگری اطلاعات ایجاد می‌کنیم، نیاز به افرادی وجود دارد که بتوانند داده‌ها را جمع آوری، دستکاری و سازماندهی کنند.

پایتون برای علم اطلاعات و تجزیه و تحلیل منطقی است. این زبان برای یادگیری آسان، انعطاف پذیر و به خوبی پشتیبانی می‌شود، به این معنی که استفاده از آن برای تجزیه و تحلیل داده‌ها نسبتاً سریع و آسان است.هنگام کار با حجم زیادی از اطلاعات، برای دست‌کاری داده‌ها و انجام کارهای تکراری مفید است.

  • تجسم داده‌ها

یکی دیگر از کاربردهای پایتون را میتوان در تجسم داده ها اشاره کرد. پایتون علاوه بر انعطاف‌پذیری و منبع باز بودن، کتاب خانه‌های گرافیکی بسیاری را با ویژگی‌های مختلف ارائه می‌کند. اگر به دنبال ایجاد یک نمایش گرافیکی ساده یا یک طرح تعاملی باشید، می‌توانید کتابخانه‌ای متناسب با نیاز خود پیدا کنید.

  • برنامه‌های کاربردی برنامه نویسی

ما می‌توانیم انواع برنامه‌ها را با استفاده از پایتون برنامه ریزی کنیم. از زبان همه منظوره می‌توان برای خواندن و ایجاد فهرست فایل‌ها، ایجاد رابط کاربری گرافیکی و API و موارد دیگر نیز استفاده کرد. چه برنامه‌های بلاک چین، برنامه‌های تصویری و صوتی، یا برنامه‌های یادگیری ماشین، می‌توانیم همه این برنامه‌ها را با پایتون بسازیم.

  • توسعه وب

تعجب نکنید که کاربرد پایتون را به طور گسترده در توسعه وب نیز می‌توان اشاره کرد. این تا حد زیادی به این دلیل است که چارچوب‌های (فریمورک) توسعه وب پایتون زیادی برای انتخاب وجود دارد، مانند جنگو، پیرامید و فلاسک. به لطف کتابخانه‌ها و ماژول‌های گسترده‌ای که با چارچوب‌های پایتون ارائه می‌شوند، عملکردهایی مانند دسترسی به پایگاه داده، مدیریت محتوا و مجوز داده‌ها همگی امکان‌پذیر و به راحتی قابل دسترسی هستند.

  • توسعه بازی

از کاربرد پایتون میتوان در بازی ها نیز نام برد. ساخت بازی‌های آسان با استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون امکان پذیر است، به این معنی که می‌تواند ابزار مفیدی برای توسعه سریع یک نمونه اولیه باشد. به طوری که توابع خاصی (مثل ایجاد درخت گفتگو) در پایتون امکان پذیر است.

  • توسعه زبان

پایتون یک زبان دروازه مفید است. بنابراین، چنانچه فردی کاملا مبتدی و تازه کار در برنامه نویسی هستید، درک پایتون می‌تواند شرایط را به گونه‌ای فراهم سازد تا راحت‌تر به سایر زمینه‌ها منشعب گردید.

  • دارایی، مالی

یکی دیگر از کاربرد پایتون را در زمینه‌هایی مانند تجزیه و تحلیل کمی و کیفی می‌توان اشاره کرد. پایتون می‌تواند یک ابزار مفید در مشخص کردن روند قیمت دارایی‌ها و پیش بینی‌ها و همچنین در اتوماتیک سازی گردش کار در منابع مختلف اطلاعات باشد.

  • سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو)

فناوری‌های نوظهور مانند پردازش زبان طبیعی نیز احتمالاً برای افرادی که در سئو کار می‌کنند، مرتبط هستند. اگر در حال اجرای تغییرات در چندین صفحه باشید و حتی اگر در دسته بندی کلمات کلیدی، به کاربرد پایتون در اینجا نیز می‌توان اشاره کرد.

سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو)

پایتون می‌تواند ابزاری قدرتمند در توسعه مهارت برنامه ریزی عصبی کلامی باشد؛ همچنین درک اینکه افراد چگونه جستجو می‌کنند و موتورهای جستجو چگونه نتایج را برمی‌گردانند، باشد.

  • طراحی

از پایتون می‌توانیم برای ارتقا برنامه‌های کاربردی و طراحی، گرافیک استفاده شود. کاربرد پایتون را در طیف بزرگی از نرم افزارهای مربوط به تصویر دو بعدی مثل Paint Shop Pro و Gimp می‌توان به چشم دید. پایتون حتی در تعدادی از نرم افزارهای انیمیشن سه بعدی مثل Lightwave، Blender و Cinema 4D استفاده می‌شود و این نشان می‌دهد که کاربرد پایتون بسیار گسترده است.

دلایل زیادی هست که بخواهید یادگیری پایتون را شروع کنید. برای پایتون برنامه‌های بسیاری محبوبی، با شبکه پشتیبانی گسترده و طیف متنوعی از کتابخانه‌ها وجود دارد که می‌توانند به شما کمک کنند.

سخن پایانی

پایتون یک مهارت آینده نگر و مورد تقاضا است که در همه انواع صنایع مورد نیاز است. کاربرد پایتون را در برنامه ها و شرکت های زیادی دیدیم. با استفاده از پایتون می‌توانیم به آسانی و کتابخانه‌های قدرتمند و برنامه‌های کاربردی و بهره‌وری گسترده صنعت خود را تغییر بدهیم. اغلب مشاغل مربوط پایتون درآمد بسیار خوبی دارند و برای توسعه دهندگان مورد تقاضا هستند. و از آنجایی که پایتون آسان و کاربردی است، بسیاری، پایتون را انتخاب می‌کنند که به یک شغل پرسود دست یابند. نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول:

پایتون چه کاربردهایی دارد؟

کاربرد پایتون دیگر فقط به اپلیکیشن و طراحی سایت محدود نمیشود بلکه در حوزه های بازی سازی، هوش مصنوعی، ماشین لرنینگ نیز استفاده می‌شود.

 

چه امتیازی به این مقاله میدهید

جالب نبود

متوسط

خوب

خیلی خوب

خیلی عالیه

مدیر سایت

نویسنده

مدیر سایت

دیدگاه ها
0 دیدگاه