چرا اسم زبان اسکرچ، اسکرچه؟

چرا اسم زبان اسکرچ، اسکرچه
آموزش برنامه‌نویسی
مدت زمان مطالعه : دقیقه
  • 0 نفر پسندیدند
  • ذخیره کردن
  • 1485
فهرست
  • چرا اسم زبان اسکرچ، اسکرچه؟
  • چرا اسم زبان اسکرچ، اسکرچه؟

چرا اسم زبان اسکرچ، اسکرچه؟

چرا اسم زبان اسکرچ، اسکرچه؟

حدود دو سال و نیم پیش بود که جلسه‌ی اول کلاس زبان برنامه‌نویسی اسکرچ، یکی از دانش‌آموزانم از من پرسید: خانم برای چی اسم زبان اسکرچ، اسکرچه؟

از اونجایی که کلاس آزمایشی بود و من در اون زمان قطعا به اندازه‌ی الآن اطلاعات نداشتم گفتم: جستجو می‌کنم و جلسه‌ی بعد بهت خبر میدم.

همین چند جلسه‌ی پیش سر کلاس تربیت مربی، یکی از مربی ها پرسید؟ حالا چرا اسم این زبان اسکرچه؟

اگر با اسکرچ آشنایی دارین حتما این سؤال براتون بوجود اومده که چرا اسم زبان اسکرچ، اسکرچه و اگر هم آشنایی ندارین پیشنهاد می کنم مقاله‌ی زبان برنامه‌نویسی اسکرچ چیست رو بخونید تا با زبان اسکرچ بیشتر آشنا بشید.

اسم زبان اسکرچ

چرا اسم زبان اسکرچ، اسکرچه؟

اصل کلمه‌ی اسکرچ به معنای خراش دادن هست. مطمئنا تا بحال نام دی جی را شنیده اید. دستگاه های دی جی شامل دو عدد پخش کننده و یک میکسر هستند. برخی از مدلهای دستگاه دی جی از صفحات وینیل برای پخش استفاده میکنند. حالا برخی از دی جی ها با حرکت دادن وینیل به جلو و عقب و دستکاری روی میکسر صداهای جالبی تولید می کنند که به این تکنیک خراش دادن یا همان اسکرچ گفته می شود.

از آنجایی که در زبان اسکرچ، کدها به صورت بلاک های مختلف در دسته بندی های گوناگون قابل دسترس هستند و ما میتوانیم آنها را ترکیب کرده و برنامه‌ها ی جذاب و جدیدی بسازیم، کار ما شبیه یک دی جی ست که با تکنیک خراش دادن صداهای جالبی را به همراه آهنگ تولید می کند. به همین دلیل سازندگان این برنامه با الهام گرفتن از تکنیک خراش دادن و خلق چیزهای نو و تازه این زبان برنامه نویسی را اسکرچ نامگذاری کردند.

چه امتیازی به این مقاله میدهید

جالب نبود

متوسط

خوب

خیلی خوب

خیلی عالیه

مدیر سایت

نویسنده

مدیر سایت

دیدگاه ها
6 دیدگاه