بهترین راه های کسب درآمد در نوجوانی از اینترنت

راه های کسب درآمد در نوجوانی
مطالب کاربردی
مدت زمان مطالعه : دقیقه
  • 0 نفر پسندیدند
  • ذخیره کردن
  • 1026
فهرست
  • نوجوانی، انتخاب شغل و راه های کسب درآمد در نوجوانی
  • زندگی در دنیای دیجیتال و کسب درآمد برای نوجوانان
  • بحران اقتصادی عصر حاضر و کسب درآمد نوجوانان
  • انیمیشن‌سازی و راه های کسب درآمد در نوجوانی
  • سخن پایانی

بهترین راه های کسب درآمد در نوجوانی از اینترنت

نوجوانی، انتخاب شغل و راه های کسب درآمد در نوجوانی

راه های کسب درآمد در نوجوانی چیست ؟دوران نوجوانی بهترین زمان عمر برای آزمون و خطا، کسب تجربه و در نتیجه‎ انتخاب شغل و حرفه‌ای است که انسان بخواهد و بتواند با آن زندگی کرده و آینده‌ی خود را بسازد؛ یا به عبارتی بهتر مسیر خود را در زندگی پیدا کند. زمانی که اوج شکوفایی و ظهور نبوغ هر فرد است و با انرژی‌ای نامحدود می‌تواند به سراغ هر گونه فعالیتی که دلخواهش باشد، برود. بدون ترس از حرف دیگران یا از دست دادن سرمایه‌ی گرانبهای عمر، آن هم در لحظات سخت و سرنوشت‌ساز زندگی، در بحران‌هایی که دیگر فقط تکامل فردی ملاک نیست و تامین خود و خانواده از جهت مالی و کسب درآمد نیز اهمیت زیادی خواهد داشت.

زندگی در دنیای دیجیتال و کسب درآمد برای نوجوانان

از سمتی دیگر ما در عصری زندگی می‌کنیم که جزء به جزء زندگی ما و حتی کسب درآمدمان به کامپیوتر و وسایل اینترنتی وابسته است. مهم تر آنکه نسل نوجوان و جوان که آینده‌ی این جهان در دستان آنهاست، ارتباطی جدا نشدنی‌ای با این اینگونه فناوری‌ها دارند. به طوری که اغلب اوقات‌شان را با این ابزار می‌گذرانند و حتی به خوبی، با استفاده از این امکانات، از پس مدیریت احتیاجات و مسائل روزانه مانند تحصیل، تفریح، خرید و … بر می‌آیند. هر چه که هست آنان را نسل دیجیتال نامیده‌اند.

دور از ذهن نیست که از این دو مقدمه نتیجه بگیریم در این مقطع زمانی، نوجوانان می توانند به فکر مشاغل و کار‎هایی در حوزه دیجیتال و در پی آن کسب درآمد باشند؛ حوزه‌ای که آینده‌ای درخشان دارد و هرگونه فعالیتی در آن می‌تواند تجربه‌ای برای آینده ‎شغلی آنها بسازد و البته کسب درآمد برای نوجوانان نیز از این راه بسیار ساده است. چراکه این روش کسب درآمد هم به فضای ذهنی نوجوانان این دوره نزدیک است و هم نیازمند زیرساخت‌هایی خاص یا حتی مکانی مخصوص نیست. تنها و تنها نیاز آنها یک موبایل، کامیپوتر یا لپ‌تاپ است و البته مقداری خلاقیت.

نوجوان پر درامد

بحران اقتصادی عصر حاضر و کسب درآمد نوجوانان

در این بحران اقتصادی که خانواده‌ها با وجود تمام تلاش‌های فراوان خود در حوزه‌ی کسب درآمد، نمی‌توانند پاسخگوی نیاز‎ها و درخواست‌های فرزندان خود باشند؛ هر اندک کسب درآمدی می‌‎تواند روزنه‌ی امید و نور گشایشی،‎ هم برای تامین مخارج نوجوان و هم آسودگی خیالی برای والدین آنها باشد. البته از این نکته مهم‌تر، اعتماد به نفس و استقلالی هست که با تلاش در زمینه‌ی کسب درآمد، نوجوان می‌تواند به دست آورد و شاید بتوان گفت این نکته ارزشمندتر از تمامی موارد مطرح شده است. باز یادآور می‌شویم که این بذر با حفظ و حراست خانواده به آینده‌ای سبز و خرم دست پیدا خواهد کرد.

ما در این مقاله تلاش خود را بر این می‌گذاریم تا با تمرکز بر محوریت یکی از راه‌های کسب درآمد، یعنی درآمدزایی از طریق برنامه‌نویسی به زبان اسکرچ، بتوانیم تمامی زوایای آن را تحت پوشش قرار داده و مطلبی مفید و جامع را به شما ارائه دهیم. خاطر نشان خواهم کرد که انتخاب زبان برنامه‌نویسی اسکرچ دلایل زیادی دارد و از جمله آنها می‌توان به بی‌نیاز بودن از کد، رده سنی هدف این زبان (۶ تا ۱۶ سال)، یادگیری آسان، کاربرد‌ها و … آن اشاره کرد.ازجمله راه های کسب درآمد در نوجوانی میتوان به موارد زیر پرداخت :

انیمیشن‌سازی و راه های کسب درآمد در نوجوانی

اصول آموزش زبان اسکرچ، ساخت انیمیشن و بازی است. حال اگر در دوره اسکرچ نوجوان به مهارتی چشمگیر و قابل توجه در این حوزه برسد، می‌تواند با تولید محتواهایی از جنس انیمیشن برای خود کسب درآمد داشته باشد. مخصوصا که امروزه با گسترش فضاهای مجازی، نیاز به تولید محتوا در انواع قالب‌ها نیز افزایش پیدا کرده و به شرط داشتن کیفیتی قابل قبول، میتوان محصول خود را به صاحبان صفحات مجازی ارئه کرد و یا از آنان به عناوین مختلف سفارش پذیرفت و در‌ پی آن به هدف ما که کسب درآمد برای نوجوانان است دست خواهیم یافت.

بازی‌سازی و کسب درآمد

پایه‌ی دیگر آموزش زبان اسکرچ، بازی‌سازی است. می‌توان گفت که بازی به نوعی همان انیمیشن است؛ البته با تفاوت‌هایی در اجزاء ک می‌توان از آنها به تعبیر کارگردانی خود کودک بر محتوا اشاره کرد. همان گونه که در بحث قبل گفته شد، نوجوان با بدست آوردن مهارتی متوسط در این زمینه می‌تواند بازی‌های خوبی بسازد و به ارائه بازار کرده و در نتیجه کسب درآمد کند. مخاطب و هدف این محصولات می‌توانند از دوستان و آشنایان شما شروع شوند و سرانجام به کسب و کار‌هایی که برای تبلیغ محصول خود به سراغتان می‌آیند، بیانجامد…

کسب درآمد نوجوانان از طریق آموزش

پیش‌تر هم به این نکته اشاره کردیم که زبان اسکرچ بسیار ساده، شیرین و قابل فهم است؛ در نتیجه می‌توان انتظار داشت کودک یا نوجوان پس از گذراندن دوره‌ی آموزشی و با اندکی تسلط، به آسانی می‌تواند خود مربی این حوزه باشد و به هم‌سن و سالان خود آموزش بدهد و کسب درآمد کند. با توجه به نزدیکی سنی مربی با شاگردانش احتمال تسریع در روند آموزش و بهره‌وری بالا نیز قابل پیش‌بینی و این خود مزیتی درخور توجه است.

آموزش درامد زا

چند نکته مهم

عجله

عجله در هیچ مرحله ای از زندگی خوب نیست، پس هرگز به فکر ره صد ساله را یک شبه طی کردن، سریع به اتمام رساندن آموزش و ورود به بازار کار و کسب درآمد نباشید. چراکه آموزش در هر زمینه ای پایه و اساس کار است و اگر به خوبی انجام نگیرد، هرگز سرانجام خوبی هم نخواهد داشت. زمان و تلاش کافی در این مرحله بهترین و مفیدترین سرمایه‌گذاری است.

خلاقیت

خلاقیت یکی از عناصر مهم و ناب در همه‌ی کسب و کار‎ها و در نتیجه کسب درآمد است؛ بطوری که این عنصر می‌تواند وجه تمایز و قابلیت شما در رقابت با سایر رقبا باشد. پس هرگز خود را در چارچوب‌های ذهنی از پیش تعیین شده محدود نکنید و بیش از حد به باید ‌ها و نباید‌های این جهان فانی اهمیت ندهید. همواره به دنبال ایده‌های نو باشید و هرگز از اولین بودن نترسید.

بازاریابی

بازاریابی را جدی بگیرید. شاید بتوان گفت همیشه برای کسب درآمد، بازاریابی سخت‌ترین و مهم‌ترین مرحله کار است. با توجه به اینکه شما هنوز مبتدی و آماتور هستید، می‌توانید از دایره‌ی خانواده، آشنایان و حتی سایر برنامه‌نویسان زبان اسکرچ و دنیای مجازی شروع کرده و کم کم این دایره را تا کسب و کار‌های بزرگ گسترش دهید.

بازاریابی

تلاش

تلاش تلاش تلاش. کلمه‌ای هرگاه آن را از یاد ببرید، باید شروع شکست خود را نیز مجسم کنید. داشتن یا نداشتن شرایط بالا هرگز به تنهایی دلیل کافی برای شکست و سقوط در یک کار نیست؛ اما داشتن پشتکار به تنهایی ضامن سعادت و موفقیت شما در هر زمینه‌ای، بویژه هدف ما یعنی کسب درآمد، خواهد بود. پس هرگز نا ‎امید نشده و دست از تلاش برندارید.

حس لذت

بسیاری از افراد سرشناس در حوزه‌ی کسب و کار، مرز بین موفقیت و شکست را در لذت بردن می‌دانند؛ لذت بردن از کار. پس هرگاه احساس کردید کار شما همان تفریح شماست، پیروزید و هرگاه با بی‌حوصلگی، از سر اجبار یا حتی فقط برای کسب درآمد دست به کاری می‌زنید، همان لحظه آن کار را ترک کرده و به آینده‌ای متفاوت بیندیشید.

سخن پایانی

هرگز فراموش نکنید که این تنها یک شروع برای راه پر پیچ و خم زندگی و کسب درآمد است و هر تجربه‌ای در این دوران، جدا از پیروزی یا شکست، طلایی و ارزشمند خواهد بود؛ زیرا دوره‌ی نوجوانی بهترین زمان برای آزمون و خطا و تجربه کردن است؛ دورانی که مسئولیتی اندک (وظایف شخصی و بالندگی) و حمایتی بزرگ (از سمت خانواده) متوجه شماست بنابراین هر تجربه کمترین هزینه‌ی ممکن را برای شما دارد. بنابراین با عقل و منطق و به دور از اضطراب و ترس، گام بردارید، تجربه کسب کنید و لذت ببرید و به توشه‌ی راه آینده خود در این سفر مهم بیفزایید.

 

 

 

چه امتیازی به این مقاله میدهید

جالب نبود

متوسط

خوب

خیلی خوب

خیلی عالیه

مدیر سایت

نویسنده

مدیر سایت

دیدگاه ها
11 دیدگاه
  • حمیرا

    سلام فرزند من میخواد کارکنه و مستقل بشه از میان راه های کسب درآمد در نوجوانی کدام مورد رو پیشنهاد میدین ؟

  • علیرضا

    سلام روزتون بخیر
    راه های کسب درآمد در نوجوانی خیلی زیاده ولی اکثر نوجوانان در این سن به دنبال درس و کنکور هستند

  • نفیسه

    سلام خوبین
    مرسی از مقاله خوبتون و اینکه راه های کسب درآمد در نوجوانی را گفتید
    چون دغدغه امروزنوجوانان همینه

    • پشتیبان نابغه ساز

      سلام نفیسه جانم
      سپاس از توجه شما

      خوشحالم که این مقاله راه های کسب درآمد در نوجوانی به فهم و اطلاعات شما افزوده است

  • معین

    سلام و وقت بخیر
    راه های کسب درآمد در نوجوانی یکی از اونها برنامه نویسی میتواند باشد؟ شما چه زبانی را در ابتدا پیشنهاد میدین؟

    • پشتیبان نابغه ساز

      سلام معین جان
      ممنونم
      مرسی از وقتی که گذاشتی

      بله درست فرمودی یکی از راه های کسب درآمد در نوجوانی میتونه برنامه نویسی باشه
      ما در مجموعه نابغه ساز در ابتدا زبان اسکرچ رو پیشنهاد میکنم و بعدا زبان های دیگر مثل اپ اینونتور پایتون و…

  • ایلیا

    سلام خسته نباشید.
    من برنامه نویسی با اسکرچ رو کامل بلدم ولی چجوری درآمد زایی کنم چجوری مثلا یک بازی ایو که ساختم پخش کنم و بتونم ازون درآ»د زایی کنم؟

  • Parhambz

    سلام دوست عزیز من اسکرچ فول بلدم ولی چطوری میشه ازش کسب درآمد کردم و کجا بازی را به فروش رساند

    • پشتیبانی نابغه‌ساز

      سلام
      وقت بخیر
      در مقاله به سه روش اصلی پرداختیم، اما برای توضیح بیشتر:
      درباره‌ی آموزش، در حال حاضر آموزشگاه‌های زیادی هستند که در زمینه‌ی آموزش اسکرچ فعالیت می‌کنن و می‌تونید با اونها همکاری کنید؛ مثل نابغه‌ساز. البته خودتون هم می‌تونید به صورت مستقل و از راه‌هایی مثل اینستاگرام به جذب شاگرد بپردازید.
      درباره‌ی تولید و اشتراک گذاشتن انواع پروژه‌ها، باید بگم که امروزه همه‌ی رسانه‌ها برای جذب محاطب بیشتر به دنبال تولید کننده‌ی محتوای با کیفیت می‌گردن. اگر در زمینه‌ی تولید بازی و انیمیشن با اسکرچ مهارت دارید، خوبه که اونها رو در شبکه‌های اجتماعی‌ایی مثل بی‌کد، اینستاگرام و … به اشتراک بذارید و به این ترتیب بازار کار و مشتری خودتون رو پیدا کنید.

  • ستاره افشار

    از کجا میتونیم آموزش بازی‌سازی و انیمیشن‌سازی رو ببینیم؟